2021-11-25 13:40Pressmeddelande

Jul på Löfstad två helger i december

Nu börjar förberedelserna inför årets Jul på Löfstad. Slottet ska pyntas, pepparkakor ska bakas, ljus ska stöpas... och granen ska kläs som på Emelie Pipers tid!

I år satsar vi extra stort och erbjuder Jul på Löfstad i dubbel upplaga, närmare bestämt de två första helgerna i december (4-5/12 och 11-12/12 kl 11-17). Besökaren får, som vanligt, uppleva ett stämningsfullt och julpyntat slott, med levande ljus och doft av julens blommor. Hantverkare och lokala matproducenter finns på plats både inne i slottet och ute på borggården. I slottsköket bakas Löfstads egna pepparkakor och guiderna i paradvåningen har förstås tidstypiska dräkter.

Media bjuds in till Löfstad slott för att vara med och klä julgranen, måndag 29/11 kl 10. Välkommen!

Kontakt:
Per Stålebro, verksamhetsledare på Löfstad slott
013 - 23 03 98, 073- 461 33 70

Östergötlands museum genomgår en historisk förvandling. Efter att ha välkomnat besökare i 80 år ska museibyggnaden i Linköping få en omfattande renovering. Samtidigt producerar vi nya utställningar inom konst och kulturhistoria. Arbetet kommer att pågå en bit in på 2022.